فیلتر





محصولات برند ام وی ام ایکس 33

جدیدترین هاپربازدیدترین هامحبوب‌‌ترینپرفروش‌ترینارزان‌ترینگران‌ترین
تعداد نمایش 122448

ام وی ام ایکس 33؛ پیشکسوت چینی بازار ایران

 ام وی ام ایکس 33 را می‌توانیم یکی از تأثیرگذارترین خودروهای بازار ایران در یک دهه اخیر بدانیم؛ چراکه این خودرو، نخستین کراس‌اوور چینی بود که در بازار کشور ما عرضه شد و به‌دلیل قیمت بسیار پایین‌تر خود نسبت به هم‌کلاسان کُره‌ای و ژاپنی، آمار فروش مناسبی را ثبت کرد. درواقع پس از موفقیت ام وی ام ایکس 33 در بازار کشور ما، سایر خودروسازان چینی نیز فرصت را غنیمت شمردند و سیلی از کراس‌اوورهای خود را روانه بازار ایران کردند!

ام وی ام x33 از سال 1389 تاکنون، در بازار کشور ما حضور دارد و برای آن‌که قافیه را به رقبای متعدد خود واگذار نکند، هر چند سال یک‌بار، به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است. نتیجه این به‌روزرسانی‌ها، حضور 4 نسخه متفاوت از MVM x33 در بازار ایران است که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله خودروی همراه مکانیک، به معرفی کامل این نسخه‌ها و تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر بپردازیم. اگر شما نیز علاقه دارید بیش‌تر با این پیشکسوت چینی آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

چراغ جلو چپ مناسب برای ام وی ام ایکس 33 - MVM X33 : کد فنی T11-37772010AB

افزودن به علاقه مندی

چراغ جلو راست مناسب برای ام وی ام ایکس 33 - MVM X33 : کد فنی T11-3772020AB چراغ جلو راست مناسب برای ام وی ام ایکس 33 - MVM X33 : کد فنی T11-3772020AB

افزودن به علاقه مندی

نسخه اول: ام‌وی‌ام ایکس 33 (1389 تا 1393) 

چری تیگو یا همان ام وی ام ایکس 33 خودمان، نخستین بار در سال 2005 و در نمایشگاه اتومبیل شانگهای معرفی شد. این خودرو که نخستین کراس‌اوور ساخت شرکت چری محسوب می‌شود، براساس نسل دوم تویوتا راو4 (2000 – 2005) طراحی شده و درواقع، یک کپی چینی از این کراس‌اوور مشهور ژاپنی است.

 شرکت مدیران خودرو که از اواسط دهه 80 شمسی همکاری خود را با چری آغاز کرده بود، در اواخر این دهه تصمیم گرفت تا سهم خود را از بازار افزایش دهد و از این‌رو، در سال 1389 چری تیگو را با نام ام وی ام ایکس 33 روی خط مونتاژ خود آورد. هرچند در آن سال‌ها هنوز دیدگاه بسیار منفی خریداران ایرانی به خودروهای چینی به قوت خود باقی بود، اما ام وی ام ایکس 33 موفق شد به‌لطف قیمت بسیار کم‌تر نسبت به دیگر خودروهای هم‌کلاس، آپشن‌های قابل‌قبول و بازاریابی مناسب شرکت مدیران خودرو، جای خود را در دل بسیاری از هم‌وطنان ما باز کند و به فروش مناسبی دست یابد.

 البته در این میان، نباید از نقش زمان نیز در موفقیت این خودرو غافل شویم؛ چراکه ام وی ام ایکس 33 درست در برهه‌ای به ایران رسید که تب شاسی‌بلندسواری رفته‌رفته در حال شکل‌گیری در میان جامعه ایرانی بود و هر خودروی کراس‌اوور با قیمت نسبتاً مناسب، می‌توانست موفقیت خود را در این بازار تضمین کند.

 مشخصات فنی نسخه اول:

 پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی

 حداکثر قدرت: 139 اسب‌بخار

 گشتاور: 182 نیوتن‌متر

 گیربکس: 5 سرعته دستی

 مصرف ترکیبی: 7.2 لیتر در صد کیلومتر

 شتاب صفر تا صد: 12 ثانیه

 

 آپشن‌های مهم: سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با 4 بلندگو، پورت USB، کنترلرهای روی فرمان، تهویه مطبوع دستی، مه‌شکن جلو و عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب مجهز به ABS+EBD، دو ایربگ، کامپیوتر سفری و...

 نسخه دوم: ام‌وی‌ام ایکس 33 فیس‌لیفت (1393 تا 1395)

 اواخر سال 2010 شرکت چری نسخه فیس‌لیفت چری تیگو را معرفی کرد. مدیران خودرو نیز با سه سال تأخیر این نسخه را در سال 1393 وارد بازار ایران کرد تا در رقابت با سایر کراس‌اوورهای چینی تازه‌وارد عقب نماند.

 مشخصات فنی:

 پیشرانه همان نسخه قبل

 عرضه با گیربکس 5 دنده دستی و CVT اتوماتیک

 شتاب نسخه CVT: 12.5 ثانیه

 مصرف ترکیبی نسخه CVT: 8.3 لیتر در صد کیلومتر

  آپشن‌های افزوده‌شده: سنسور پارک عقب، آینه میانی الکتروکرومیک، دی‌لایت، کروزکنترل (در نسخه اتوماتیک)، تهویه مطبوع اتوماتیک، ظاهر به‌روزتر نسبت به نسخه اول

  نسخه سوم: ام‌وی‌ام X33S (از 1395 تاکنون)

 در نمایشگاه پکن 2014، دومین فیس‌لیفت چری تیگو با نام چری تیگو 3 معرفی شد. این نسخه در سال 1395 با نام X33S به بازار ایران رسید.

 تفاوت ظاهری تیپ‌ها:

 تیپ اسپرت: سقف و ستون مشکی، گارد جلو و عقب، رکاب جانبی

 تیپ ساده: بدون تجهیزات ظاهری خاص (تولید آن در مدت کوتاهی متوقف شد)

  مشخصات فنی:

 پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی

 قدرت: 136 اسب‌بخار

 گشتاور: 180 نیوتن‌متر

 گیربکس: اتوماتیک CVT فقط (نسخه دنده‌ای حذف شد)

 امکانات جدید: مانیتور لمسی 8 اینچی، بلوتوث، دوربین عقب، Drive Mode (Eco/Sport)، حذف گرم‌کن صندلی و آینه الکتروکرومیک

 نسخه چهارم: ام‌وی‌ام X33S فیس‌لیفت جدید (از 1399)

 در سال 2019 شرکت چری سومین فیس‌لیفت از کراس‌اوور قدیمی خود را معرفی کرد و مدیران خودرو نیز در سال 1399 آن را تقریباً هم‌زمان وارد ایران کرد. این نسخه بیشتر تغییرات ظاهری دارد:

 تغییرات ظاهری: 

سپر جلو جدید

 جلوپنجره و رینگ‌های متفاوت

 فرمان جدید

 تریم داخلی مشکی پیانویی (به‌جای تزیینات قرمز نسخه قبلی)

  تغییر مهم فنی:

 گیربکس CVT جدید با ضرایب بهینه‌تر

 هماهنگی بهتر با پیشرانه برای شتاب بهتر و مصرف سوخت پایین‌تر

  سخن پایانی:

ام‌وی‌ام X33 با وجود گذر زمان و ورود رقبا، همچنان به‌واسطه قیمت مناسب‌تر، خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو و آشنایی بازار با این محصول، فروش خود را حفظ کرده است. هرچند طراحی و تکنولوژی آن نسبت به رقبای جدید کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد، اما هنوز هم گزینه‌ای اقتصادی برای خریداران کراس‌اوورهای شهری محسوب می‌شود.